1. Sunt recomandate pentru o alimentație mai sănătoasă.
O porție de 100 grame de clementine conține peste 86 grame de apă, 0,85 grame de proteine, 20 mg de calciu, 10 mg de magneziu, 21 mg fosfor, 49 mg vitamina C (asta înseamnă mai mult de 80% din doza zilnică recomandată), 24 mg de acid folic.

2. Ajută la slăbit.
Datorită conținutului mare de apă, clementinele scad pofta de mâncare, fără a priva organismul de nutrienții necesari în fiecare zi. Deși sunt sărace în calorii, trebuie să acorzi atenție și la restul alimentelor pe care le consumi.

3. Coaja clementinelor luptă împotriva cancerului.
În coaja clementinelor există o substanță, numită D-limonene, care conform studiilor luptă împotriva cancerului. Studiile au fost făcute până acum pe animale sau în vitro, iar rezultatele au fost cel puțin încurajatoare.

4. Sunt bogate în vitamina C.
Conținutul bogat în vitamina C luptă împotriva infecțiilor respiratorii, scade tensiunea arterială, stimulează sistemul imunitar și previne apariția afecțiunilor cardiovasculare.
Nu e un secret faptul că producția de colagen este îmbunătățită prin aportul crescut de vitamina C, de aceea clementinele ajută la menținerea elasticității pielii.

5. Cantitate mare de acid folic.
Necesar în dieta femeilor însărcinate, acidul folic din clementine luptă împotriva depresiei, reglează problemele menstruale și echilibrează întreg organismul.

Ce se întâmplă dacă vei consuma prea multe clementine pe zi?

În mod normal, clementinele nu au contraindicații, însă consumate prea des sau într-o cantitate mai mare decât are nevoie organismul tău, pot provoca un disconfort abdominal.

O clementină conține aproximativ 1-1,3 grame de fibre, iar organismul nostru are nevoie de maxim 14 grame zilnic. Dacă vei depăși limita este posibil să apară balonare, diaree sau constipație.
Un alt aspect pe care trebuie să-l iei în seamă este conținutul de zahăr. Chiar dacă au puține calorii, clementinele sunt bogate în zaharuri.