In principiu sunt cam aceleasi reguli ca si in cazul antrenamentelor cu greutati libere pentru incepatori, insa iti voi face o prezentare generala in cazul in care inca nu le stii.

Avand in vedere ca antrenamentele implica antrenarea tuturor grupelor musculare mari, ar fi indicat sa te limitezi la un singur exercitiu pentru fiecare.

Problema cea mai mare aici este managementul energiei, la care va trebui sa fii foarte atenta daca mai urmeaza alte seturi de exercitii. Poti risca sa simti o oboseala acuta pana sa termini antrenamentul total, in special cel de picioare care oricum este mai solicitant.

Este important sa iti lucrezi muschii dintr-un unghi usor diferit la fiecare antrenament consecutiv. De exemplu, daca intr-o zi de luni (primul antrenament) ai folosit aparatul pentru impins din sezut pentru deltoizi, atunci miercuri (al doilea antrenament) vei vrea sa executi un exercitiu diferit pentru umeri, poate ridicari in fata la cablu.

Obiectivul tau pana la finalul saptamanii va fi sa executi cate 3 exercitii diferite pentru fiecare grupa musculara, asigurand antrenamentul acestora din toate unghiurile, lucru care te va dezvolta in mod armonios.

Avand in vedere ca un antrenament full body te va duce la executarea a pana la 27 de seturi din diferite exercitii pana la incheierea celor 60 de minute, volumul intreg de munca ar putea fi chiar mai ridicat decat in situatia in care ai face un antrenament al grupelor de muschi separate.

Daca executi mai mult de 3 seturi risti sa te supraantrenezi si sa ai parte de toate dezavantajele care vin cu surmenare specifica. La urma urmei, trebuie sa te simti si bine facand sport!

Daca totusi nu te simti suficient de lucrat, atunci in zilele fara antrenament de forta poti face cardio sau scoate din antrenamentul full body antrenamentul pentru abdomen si executa-l in ziua de pauza alaturi de cardio.

Aici ar interveni una dintre probleme de baza ale antrenamentelor facute , nu este imposibil insa sa executi si la aparate miscari compuse (exercitii care implica doua sau mai multe articulatii in lucru), insa este mai greu.