Ridicări pe vârfuri din stând în picioare

Poziţia: stând în picioare, picioarele apropiate la aproximativ 10 cm unul de celălalt, cu genunchii blocați, spatele drept. Ridici lent călcâiele de pe sol, cât mai sus cu putință  rămânând în poziţia superioară 1-2 secunde, apoi cobori călcâiele la fel de lent. Pentru îngreuiere, poţi folosi o pereche de gantere, ținute în mâinile coborâte pe lângă corp.

————————————

Ridicări pe vârfuri într-un picior

Poziţia: stând în picioare, având ca sprijin un suport, brațul opus piciorului de execuție sprijinit pe suport, piciorul de execuție cu genunchiul blocat, iar celălalt picior este îndoit şi ridicat de pe sol, spatele drept.
Execuţia: stând pe un picior, ridici lent călcâiul, până la poziţia maximă, în această poziție rămânând 1-2 secunde, apoi cobori lent. După terminarea unei serii, schimbi pe celălalt picior. Pentru a da o complexitate mai mare, poţi folosi o ganteră, ținută în mâna liberă  (de pe partea cu piciorul de execuție).

————————————

Ridicări pe vârfuri din șezut.

Poziţia: așezat pe un scaun, cu genunchii îndoiţi şi tălpile pe sol, pe genunchi o bara ţinută cu mâna, spatele drept.
Execuţia: ridici picioarele pe vârfuri în ritm lent, cât mai sus posibil,
în poziția superioară menținând gambele contractate 1-2 secunde, apoi cobori lent.