Orezul este cel mai popular tip de cereale la nivel mondial, “hrănind” mai mult de jumătate din glob, consumul acestui tip de cereale fără gluten dublându-se în ultimele trei decenii. Iar acest lucru nu este altceva decât o veste bună, mai ales dacă ne gândim la numeroasele beneficii pe care le are orezul.

1. Aliment benefic pentru intestin! Orezul basmati prefiert (conține vitamina B1, B2, B6, și niacină) sau orezul alb (nu conține deloc grăsimi) fiert în puțină apă cu o lingură de ulei și un vârf de sare consumat cu o cană de chefir sau iaurt este indicat pentru tratarea crizelor de diaree atât la adulți, dar și la copii sau bebeluși trecuți pe diversificarea alimentației.
2. Ameliorează hipertensiunea! Orezul brun conține 1 mg de sodiu; cantitate redusă de sodiu îl face benefic persoanelor care suferă de hipertensiune sau de boli cardiovasculare.³
3. Reduce nivelul ridicat al colesterolului! Pentru că nu conține deloc grăsimi, consumul preparatelor din orez integral sau din orez brun sunt benefice în scăderea nivelului colesterolului din organism.
4. Reduce excesul de acid uric! Efectul alcalinizant al orezului, proprietate care se datorează conținutului mic de proteină, face ca această cereală să reducă semnificativ excesul de acid uric din sânge, astfel este recomandat în gută sau artrită.
5. Reduce riscul de apariție a cancerului – datorită conținutului său mare de fibre și seleniu, orezul brun ne apară de cancerul la colon, o boală extrem de răspândită din cauza unui stil de viață nesănătos.