,

Deltoizii posteriori

In timp ce pentru partea din fata si cea laterala a deltoizilor culturistii aloca multe serii si se straduiesc din greu sa gaseasca solutii pentru a progresa, pentru deltoizii posteriori nu dedica nici pe departe aceeasi atentie sau efort.

Si nu fac bine. Doar o dezvoltare buna a deltoizilor posteriori face ca umerii sa arate cu adevarat impresionant, in special atunci cand sportivul este privit din lateral sau din spate.

Un studiu efectuat de specialistii germani arata faptul ca majoritatea culturistilor ar trebui sa aloce de 8 ori mai multe serii deltoizilor posteriori pentru a-i aduce la acelasi nivel cu restul umarului. Dar, din pacate, de cele mai multe ori nu se intampla asa. Cateva serii, si acelea facute fara prea mult entuziasm – atat dedicam deltoizilor posteriori. Desigur, pentru partea din fata si pentru cea laterala a deltoizilor nimeni nu uita sa faca multe serii de impins cu bara, cu gantere, fluturari laterale cu gantere, la scripeti etc.

Exercitii pentru deltoizii posterior si mod de executare

Pentru deltoizii posteriori, cele mai folosite exercitii de catre profesionisti sunt fluturarile din aplecat cu gantere. Secretul e sa rasucesti ganterele, pe masura ce urca, pentru a ajunge cu degetul mic ceva mai sus decat celelalte.

De asemenea, din programele de antrenament ale marilor campioni, am observat ca stilul lor de executie e undeva intre fluturari si ramat cu coatele departate de corp. Cu alte cuvinte, fluturarile sunt facute cu coatele destul de indoite. Acest lucru permite o contractie mai puternica si, datorita reducerii lungimii parghiei, posibilitatea folosirii unor greutati mai mari.

Daca esti deficitar in zona deltoizilor posteriori ar fi bine sa incepi cu acestia antrenamentul umerilor. Stiu ca nimeni nu face asa, dar fii tu mai inteligent decat ceilalti!

Numarul ideal de serii poate fi undeva intre 6 si 10 daca efectuezi un singur exercitiu. Eu am inceput sa imi dezvolt deltoizii posteriori abia cand am trecut de la 4 serii la 10 pentru acest exercitiu.