Primăvara, oamenii își îndreptă atenția mai mult către legume și salate și asta pentru că ele sunt vedetele sezonului. Printre plantele care ar trebui introduse în alimentație în această perioadă se numără și ștevia.

Cunoscuta si apreciata de sute de ani, atat pentru gustul sau dulce-acrisor, cat si, pentru beneficiile sale, stevia, a fost pe larg, intrebuintata in medicina traditionala, iar mai apoi si in gastronomie.

Stevia este consumata, practic, in intregine, atat frunzele, cat si radacina si semintele, in scop medicinal.

Frunzele sunt folosite atat in stare cruda, cat si fierte: in ceaiuri, ciorbe, produse de panificatie si deverse mancaruri. Bogata in vitamine A, B2, C, E si K, minerale calciu, fier, fosfor, magneziu, mangan, potasiu, seleniu si zinc; proteine, fibre naturale, taninuri

Saraca in calorii, doar 21 kcal per 100 gr, stevia, este indicata in cazul dietelor si a curelor de slabire.

Proprietati

– datorita substantelor active din compozitia sa, stevia, are efecte antiseptice, antiinflamatorii, antimicrobiene si antibacteriene, previne acneea si eczemele etc;

– ajuta in cazul diareei;

– trateaza anemia;

– se lupta eficinent cu diabetul de gradele I si II;

– gratie continutului bogat de vitamine si minerale combate tusea si constipatia ;

– inlatura efectele imbatranirii;

– este indicata in cazul femeilor, care se afla in perioada de menopauza, luptandu-se eficient cu simptomele climaxului, cum ar fi: durerile de cap, durerile de spate, transpiratie excesiva, previne sangerarea uterina ect.

– normalizeaza tensiunea arteriala si este eficineta in cazul persoanelor suferinde de hipertensiune